Håndtverkerstuene

Om steder de serverer..

Re: Håndtverkerstuene

Innlegg beeroverwithme » 09 Mar 2010 - 09:48

DonAmundo skrev:Ægirs Påskesol på Fat fra nå!

Ægir Påskesol blir garantert en vinner i vår. Den er en 4,7% Munchener Helles med en nydelig gylden farge og massivt hvitt hode, har sjelden sett en lager med et så sexy utseende. Floral humlearoma, ufattelig myk (les fløyelsaktig karbonering) i munnfølelsen og relativt mye kropp, nesten aleaktig, til å være en lager. Smaken har en svak maltsødme som bygger opp under den flotte tysk-inspirerte humlesmaken. En frisk og fin øl med overraskende mye smak. Bra du tok inn flere fat, Amund. :D
Life is too short for drinking cheap beer.
beeroverwithme

Innlegg beeroverwithme » 09 Mar 2010 - 09:54

larserik skrev:
DonAmundo skrev:Farwell Ale fra Haandbryggeriet tilgjengelig nu!

Har noen av dere smakt denne enda? Hva er det?

Farewell Ale er absolutt spennende saker, med 7,5% alkohol og 25 IBU. Den er kullsvart i fargen med et relativt lite hode. Fruktig hvetearoma, litt Dark Force-aktig, med toner av eik og røkmalt. Tykk munnfølelse, dette er motorolje! Smaken er ganske krydret med en søt undertone, jeg kjente også litt vanilje og igjen røkmalt i smaken. En ganske spennende øl selv om den for noen sikkert vil oppfattes som litt parfymert pg.a. alt krydderet. Morsomt!
Life is too short for drinking cheap beer.
beeroverwithme

Innlegg ha-rob » 09 Mar 2010 - 14:00

beeroverwithme skrev:
larserik skrev:

Farewell Ale er absolutt spennende saker, med 7,5% alkohol og 25 IBU. Den er kullsvart i fargen med et relativt lite hode. Fruktig hvetearoma, litt Dark Force-aktig, med toner av eik og røkmalt. Tykk munnfølelse, dette er motorolje! Smaken er ganske krydret med en søt undertone, jeg kjente også litt vanilje og igjen røkmalt i smaken. En ganske spennende øl selv om den for noen sikkert vil oppfattes som litt parfymert pg.a. alt krydderet. Morsomt!

Høres spennende ut! Noen som vet om dette er tenkt solgt på polet?
ha-rob

Innlegg larserik » 09 Mar 2010 - 23:34

beeroverwithme skrev:

Ægir Påskesol blir garantert en vinner i vår. Den er en 4,7% Munchener Helles med en nydelig gylden farge og massivt hvitt hode, har sjelden sett en lager med et så sexy utseende. Floral humlearoma, ufattelig myk (les fløyelsaktig karbonering) i munnfølelsen og relativt mye kropp, nesten aleaktig, til å være en lager. Smaken har en svak maltsødme som bygger opp under den flotte tysk-inspirerte humlesmaken. En frisk og fin øl med overraskende mye smak. Bra du tok inn flere fat, Amund. :D

Hørtes jo nydelig ut, men så vidt jeg kan huske var den smaksprøva jeg fikk på lompa i fjor veldig dårlig. Må prøve årets utgave, tydeligvis.
larserik

Innlegg Sigmund » 09 Mar 2010 - 23:56

larserik skrev:
beeroverwithme skrev:

Hørtes jo nydelig ut, men så vidt jeg kan huske var den smaksprøva jeg fikk på lompa i fjor veldig dårlig. Må prøve årets utgave, tydeligvis.

Ægir Påskesol brakte meg ikke i ekstase, men det er et høyst drikkelig lyst lagerøl som nok vil falle i smak hos "det brede publikum". Cardinal har det også på fat. Fjorårets utgave smakte jeg ikke, så den kan jeg ikke uttale meg om. Men årets utgave er ihvertfall ikke dårlig. Personlig synes jeg jo likevel at flere av Ægirs andre øl er mer spennende. Vi må imidlertid akseptere at ikke alle pubgjester som vil prøve noe nytt, nødvendigvis er ute etter det "spennende" eller det som er VELDIG forskjellig fra det de er vant med.
Sigmund

Innlegg Henrik » 10 Mar 2010 - 15:24

Artig, denne må jeg smake, jeg som (fortsatt) er nyfrelst på lyse lagerøl. Gleder meg til NØ-pilsen, også, det blir spennende. Men jeg må altså få kommet meg til Håndverkerstuene! (...sa han og nynnet don't get around much anymore...)
Henrik

Innlegg DonAmundo » 10 Mar 2010 - 15:34

Da er amerikanerne klare for salg!
Vi har tatt inn følgende:
Stone Smoked Porter
Oskar Blues Gordons Double IPA
Oskar Blues Dales Pale Ale
Andersen Valley Poleeko Pale Ale
Rogue Dead Guy Ale
Rogue Brutal Bitter
Left Hand Haystack Wheat
Avery Out of Bounds Stout
Avery Ellies Brown Ale

:D

Amund
Amund P. Arnesen
Whisky og Ølentusiast som jobber på Håndtverkerstuene
Mail: amund@haandverkerstuene.no
DonAmundo

Innlegg vannvidd » 10 Mar 2010 - 15:44

DonAmundo skrev:Da er amerikanerne klare for salg!
Vi har tatt inn følgende:
Stone Smoked Porter
Oskar Blues Gordons Double IPA
Oskar Blues Dales Pale Ale
Andersen Valley Poleeko Pale Ale
Rogue Dead Guy Ale
Rogue Brutal Bitter
Left Hand Haystack Wheat
Avery Out of Bounds Stout
Avery Ellies Brown Ale
Pokker... Jeg hadde tenkt meg en KORT tur innom i dag før møte i NMWL (nosingkonkurranse)... Kan fort gå på en "smell" her!
http://www.nmwl.no
Norsk maltwhisky lag
Brukerens avatar
vannvidd

Innlegg DonAmundo » 11 Mar 2010 - 16:35

Da har vi tre øl å feire med frem til påske!

Nørrebros Påskebock
Nøgne Ø God Påske 09
Ægir Påskesol

god påske(om en måned :lol: )

Amund
Amund P. Arnesen
Whisky og Ølentusiast som jobber på Håndtverkerstuene
Mail: amund@haandverkerstuene.no
DonAmundo

Innlegg larsga » 11 Mar 2010 - 22:26

larserik skrev:

Amund

Smakte den i dag. Minnet veldig om Hesjeøl, men mørkere. Jord, erter, litt frukt, litt sjokolade, litt røstet malt. Likte den veldig godt. Rund og myk. Batch #262, sto det.

Bartenderen sa den var brygget til minne om Runes kone, uten at jeg fikk noen flere detaljer om det.
larsga

Innlegg larsga » 11 Mar 2010 - 22:27

Observerte forresten alle de nye Nøgne-importerte ølene der i dag. Stone Smoked Porter osv. Slitsomt å måtte velge mellom alt det, Farewell Ale, og 10 japanske når man skal hente i barnehagen etterpå... :D
larsga

Innlegg Erik » 12 Mar 2010 - 10:21

larsga skrev:Observerte forresten alle de nye Nøgne-importerte ølene der i dag. Stone Smoked Porter osv. Slitsomt å måtte velge mellom alt det, Farewell Ale, og 10 japanske når man skal hente i barnehagen etterpå... :D

Ser utfordringen, selv uten barnehage :lol:
Mine innlegg og meninger her på forumet er å betrakte som det og ikke venneforeningens.
Brukerens avatar
Erik
Glad-i-ØL

Innlegg Erik » 15 Mar 2010 - 14:32

Nyhetsbrev Håndverkerstuene

Hei alle ølvenner!

Takk til alle dere som har vist interesse for det vi driver med her på Stuene og gitt meg mailadressen deres. Her kommer vårt første arrangement!

Mandag 26 april kl. 19.00 kommer James B Watt fra Brewdog. For de av dere som ikke har hatt gleden av å oppleve James enda, her er en liten smakebit: http://www.brewdog.com/blog-archive.php?month=2010-02

Vi skal smake:

Lager 77
Punk IPA
Trashy Blonde
Alpha Dog
Riptide

og...

SINK THE BISMARCK!!

Smakingen koster 200,- og vi splitter 1 flaske på 3(bortsett fra Bismarken da).
Du melder deg på ved å sende meg en mail tilbake. Det kan hende det fyller seg opp fort så vær tidlig ute!

PS. Jeg lover å fikse et litt heftigere format på nyhetsbrevet etterhvert

Mvh

Amund Polden Arnesen
Ølvert
Håndverkerstuene
Mine innlegg og meninger her på forumet er å betrakte som det og ikke venneforeningens.
Brukerens avatar
Erik
Glad-i-ØL

Innlegg larserik » 15 Mar 2010 - 16:35

Fullt mulig jeg tar turen hit, ja.
larserik

Innlegg yngwie » 22 Mar 2010 - 22:03

For dere som ikke har gleden (?) av å bo i Oslo, kan jeg anbefale en tur innom Håndverkerstuene neste gang anledningen byr seg. Var der to ganger forrige helg, og fant både hyggelig lokale, godt utvalg og kunnskapsrik bartender. Ikke noe å si på prisene heller.
Mine meninger sammenfaller ikke nødvendigvis med VANØ's.
yngwie

ForrigeNeste

Gå til Serveringssteder

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest